lördag, mars 24, 2018

EFIT fredag 23 mars,

Bara det faktum att jag lyckats köra Ett Foto i Timmen på rätt dag är värt en fanfar tycker jag!!
Det tycker inte ni? Nähä, strunt i det då!

Min dag började vid sju när sonen gick upp. Efter att ha kollat så han tagit sin medicin och att det fanns frukost lade jag mig igen och lyckades faktisk somna om.

Kl 10 hade jag nyligen vaknat med en svullen hand som värkte och domnade samtidigt. Det tog ett tag innan den var funktionsduglig men timmen senare hade jag lyckats ta mig upp och möttes av en skräckinjagande bild i duschrumsspegeln 😱

Kl 12 hade jag försökt fräscha upp mig lite och ville gärna känna mig som den vänsta bilden men sanningen låg närmre den högra. I samma stund som jag klivit ur pyjamasen och in i jeans och tröja kom sonen hem från skolan 💓. Vi hamnade sen i ett djupt samtal om hans genetiska ursprung och födelseland, om vad som kan hända barn som bor på gatan, varför en del som vill adoptera säger nej till barn med särskilda behov o s v. Det är intressant att lyssna på hans tankar och lite utmanande att själv svara på hans frågor på ett anpassat sätt.

Efter vårt samtal begav jag mig mot Malmö för att kolla på en grej och kl 14 satt jag i bilen och åt medhavt mellanmål. Allt för att slippa "tvingas" prova de nya vegetariska alternativen på Max 😊 .

Kl tre, efter att ha fällt sätet och vilat en god stund, orkade jag lämna bilen och gå in på E-center. Två affärer, en paus och en timme senare kommer jag ut och har storhandlat: en ögonbrynspenna för 10 kr! Det jag egentligen skulle kolla på hittade jag inte såklart.

Efter en stunds ytterligare vila i bilen och test av nyinköpet styrde jag och Sune, bilen alltså, mot Trelleborg igen. Där svängde jag bl a inom Maxi och köpte jordgubbar.

Till kvällens middag gjorde jag en rödvinssås på delvis nytt recept och började i god tid så att jag skulle kunna fixa annan sås om inte denna blev bra 😉. Reservplanen behövdes dock inte användas och strax efter kl 19 var det dags att äta. På min tallrik: ugnsstekt potatis, morot och lök, färsbiff med vegetabilisk "ost" i samt då såsen. Gott!

När vi ätit klagade sonen på att det var kallt och han önskade sig en eld i öppna spisen. Eftersom maken var upptagen med annat så gjorde jag ett försök. Alltså, när jag var strövare och frilufsare som ung var det inga problem att göra upp eld av pinnar och nyhuggen ved. Att få bra fjutt på diverse "avfall" och möbelrester o s v, preparerade med alla möjliga medel, är betydligt svårare. Man kan i alla fall säga som så att jag är jättebra på att elda upp tidningspapper! 😁 Till slut blev det en eld i alla fall.




Klockan nio spelade jag och maken Skip-Bo, lagom avancerat spel det där. Men lite tröttsamt för maken som får blanda korten nio gånger av tio eftersom mina händer inte fixar det.

Vid tio dukade jag fram lite kvälls-snacks bestående av vindruvor, plommon och jordnötter. Under tiden vi avnjöt det fortsatte Skip-Bo-spelandet varvat med att jag ömsom stod upp, ömsom låg framåtvikt över bakstycket på soffan och ömsom "hängde" på väggen i försök att lindra smärtorna i ryggen 😖😧*insert valfri svordom*


Det blev lite nostalgisk musiklyssning också. Klockan 23 var det dags för Savage Garden, för övrigt också den artist jag och maken var på vår första gemensamma konsert med 1999.

Vid midnatt var det dags att få sonen och sig själv i säng. Personen som mötte mig i spegeln såg ungefär lika pigg ut som ett halvt dygn tidigare.

Efter lite slökollande på TV och muskelavslappnande samt smärtstillande medicin var det dags att släcka lampan 😴.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...