söndag, september 03, 2017

Ibland lyckas jag!

Ibland lyckas jag låta bli att nysa efter att just ha applicerat mascara. Ibland lyckas jag komma precis när en ficka blir ledig på den annars fulla parkeringsplatsen. Ibland lyckas jag slå på TVn just när ett avsnitt av Morden i Midsomer som jag INTE redan sett startar. Och ibland lycka jag köra Ett Foto I Timmen på rätt dag. Så låt mig presentera: EFIT torsdag 31 augusti (om än några dagar sent utlagd).

Tvätta bör man, annars går skitig gör man. Det är
väl så det heter?

Sensommaren har den senaste tiden visat sig
från sin varmaste sida, inkl nätter med temperaturer över 20
grader. En snabb titt på termometern skvallrade
om att även denna dag skulle bli varm. 

Back to bed! Min rygg tyckte INTE om
tvättfixandet, så vid tio låg jag i sängen och försökte
hitta en skön ställning och glömma bort värken för ett tag.
Hur det gick? Inget vidare. 

När jag ändå låg där passade jag på att
checka läget med mina recept. Jodå,
jag har så jag klarar mig ett tag.

Nice frissa va?
Nej eftersom det vankades möte på sonens skola
fick det allt bli en hårtvätt.
Och så kom jag på att jag måste plocka fram mat
ur frysen. Bäst att göra't på direkten, annars
glöms det bort igen.

Dags för en ny date i grovköket. Denna
gången med torktumlaren. Ingen monogami här inte.

Mellanmål! *suck*

Rent hår - check.
Kammat hår - check.

Sådär, till slut kom även rena kläder på
och jag kunde bege mig till sonens skola för informationsmöte.

Kl sex var jag på mötet och tog ingen foto, men läget just
då kan symboliseras av detta. Tanken nästan tom!

Cirka halv sju var jag så på väg från mötet in mit
sta'n för att bland annat fylla på tanken. Bilens alltså.

Middagsdags! Oumphtallrik.

Se'n fotboll. VM-kval. Det började dåligt...

... och fortsatte dåligt. Nästan uselt!

Rizzoli & Isles på Kanal 11 levererade däremot som vanligt!

Som avslutning: lite patiens.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...