lördag, november 05, 2016

Det lyckades inte denna gången heller.

Jag talar om att EFITa på rätt dag. Jag lade ändå in en påminnelse i telefonen! Trodde jag... 
Jaja, i stället för i torsdags körde jag igår. Shit happens.

Jaså ni undrar vad EFIT är? Ni är inga stammisar på min blogg med andra ord? Det är OK, ni är förlåtna. EFIT står för Ett Foto I Timmen. Man tar med andra ord ett foto i timmen på vissa bestämda dagar (eller andra dagar om man som jag glömmer/missar) och länkar sedan till inlägget HÄR på EFITs sida. 

Nu har jag suttit och konstruerat rebusar ett par timmar och behöver ett brake från det, så här kommer gårdagens EFIT!

Jag glömde ju tydligen påminnelsen i torsdags, men
till igår hade jag kommit ihåg det. Så kl 9 påminndes jag...

,,, men stannade kvar i sängen ett tag till. Och
somnade om. Så kl 11 blev det inget foto alls.

Klockan 12 fick jag se mig i spegeln
för första gången för dagen. Piggelin? Not so much.
Men här finns ingen censur.

Klockan ett uppdaterar jag
veckans matsedel lite. Tacogratäng, med
färs som förberetts innan, blir kanon
imorron efter att vi farit runt och shoppat lite.

Klockan två befann jag mig inne i sta'n
och fick för mig att svänga inom KappAhl. Där
provade jag en tunn vit blus som var på rea. Och köpte den.

Timmen senare satt jag i bilen utanför DollarStore
och försökte samla ork att köra hem.

Klockan fyra slog jag en kik på sonen
som byggde med lego. Som vanligt ;-)

 

Vid fem såg jag en lite lite piggare
version av mig själv i spegeln.

Klockan sex tände jag min nyaste lykta från
Majas Cottage. Fint!

Klockan sju var det äntligen dags för mat!
Stekt tofu, sallad, bearnaisesås och potatisgratäng.

Klockan åtta satt maken och jag kvar och kopplade
av lite i skenet av levande ljus. Hmm, jag tror
att glaset i dessa lyktor behöver diskas minsann.

Klockan nio, när maken var upptagen med att
förstå sig på sin nya telefon, hade jag förflyttat mig
till sovrummet för att fixa lite med en av tävlingarna
till kommande julfesten. För att ingen gäst ska råka se
och få en fördel tog jag fotot av mina omgivningar i stället.

Nån förde in en konversation på facebook på filmen
Hjärtlösa typer med bl a Danny DeVito och Bette Middler.
Jag blev sugen på att se den. Sagt och gjort!

Klockan elva... Filmen fortsatte, och jag klurade
vidare på tävlingen under tiden.

Vid tolvslaget var filmen slut, min Pepsi Max började närma sig
det tillståndet också, men tävlingen var inte klar! Aj aj aj....

Klockan ett var dock tävlingen färdig. Det kan nog
bli bra. Tror jag. Kanske.

Ytterligare en timme senare tog jag farväl
av den tömda Pepsi Max-flaskan, gjorde mig redo
för sängen och sa
Go'natt!

3 kommentarer:

Ariella sa...

Tittar in på din dag om än några dagar efter. "ses" nästa efit.

Micke sa...

Man kan inte lyckas alla gånger.. Ta rätt dag ;)
Har du koll på nästa nu då?

Jennie sa...

Nja Micke, inte just nu ;-)

Ariella. Det gör vi. Om jag kommer ihåg haha...

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...